Když se realitní makléři dohodnou a založí realitní kancelář, zajišťují zpočátku řadu administrativních procesů, až nakonec dojde k první nabídce nemovitosti k prodeji či ke koupi. Začnou se jim pak hlásit další zájemci a realitní praxe se rozběhne do slušných obrátek. Po určité době se však může prodej domů, bytů a pozemků zadrhávat, neboť klienti odchází jinam. Za odlivem zájemců o realitní služby se totiž může ukrývat docela nevinná věc – produktové fotografie.

fotka interiéru

Možná si řeknete, co je na tom, zkrátka popadnu foťák, nafotím každou místnost v bytě nebo rodinný dům zevnitř a zvenčí, pořídím pár fotek zahrady se skleníkem, tak to přece stačí? Nestačí. Na kvalitě fotografií nemovitostí stojí a padá úspěch realitního podnikání.

Každý zkušený makléř dobře ví, že čím profesionálněji jsou fotografie zhotovené, tím lépe se nemovitost prodává, fotograf interiérů by měl být nejen schopná ovládat techniku fotografování z hlediska nastavení světelnosti, clony a času, ale také musí zvládat kompozici. Kompozice se nedá naučit, musíte na ni mít cit, musíte fotku pořídit tak, aby byla poutavá, aby oslovila a aby také zabírala to podstatné. Někdy stačí pouhé tři fotky bytu a půjde na dračku. A naopak u amatérských fotek bytu nemusí stačit ani jedenáct snímků.

fotografie kuchyně

Jestliže tedy právě vy chcete v realitách podnikat, nepodceňujte pořizování fotografií interiérů i exteriérů a máte-li možnost, vsaďte i na 3D prohlídky nebo u prodeje domů, chat a pozemků i na záběry z létajícího dronu.

U prodeje realit tedy nezáleží jen na technickém popisu objektu, ale měli byste mít pokud možno solidní fotky ve vysokém rozlišení s profesionální kompozicí, abyste se za ně nemuseli stydět. U některých realitních kanceláří jsou snímky slušně řečeno nedostačující, a kdybychom měli použít skutečně pravdivý slovní výraz kvality fotek, asi by tu padala sprostá slova.

Author